برنامه تولید تویوتا در ۲۰۲۳

برنامه تولید تویوتا :تویوتا اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ می‌تواند بالغ بر ۱۰میلیون دستگاه خودرو تولید کند و با این حساب تیراژ خود را ۱۰درصد افزایش دهد. شرکت تویوتا موتور با توجه به هشدار در مورد خطر کاهش پیش‌بینی خود از تاثیر احتمالی مسائلی مانند کمبود تامین قطعات و بیماری کووید- ۱۹ اعلام کرد می‌تواند در سال جاری ۶/ ۱۰میلیون دستگاه خودرو تولید کند.

 


تعمیرگاه تویوتا و لکسوس تویوتا کورد در خدمت شما عزیزان است.


 

این غول خودروسازی در ادامه گفته با توجه به کمبود عرضه تراشه و همچنین گسترش شیوع کووید- ۱۹ ریسک کاهشی حدود ۱۰درصدی در حجم تولید داشته است. تویوتا ماه گذشته تولید ۲/ ۹میلیون دستگاه خودرو را برای سال مالی جاری پیش‌بینی کرده بود. بر اساس گزارش رویترز، این شرکت پیش‌بینی قبلی تولید ۷/ ۹میلیون دستگاه خودرو در سال مالی جاری را در ماه نوامبر، به دلیل تبعات ناشی از افزایش هزینه‌های مواد و کمبود مداوم نیمه‌رساناها کاهش داده بود. تویوتا یکی از خودروسازانی است که ابتدا چندان موافق برقی شدن یک‌باره خودروها نبود، اما در ادامه خبر از سرمایه‌‌گذاری هنگفتی در این عرصه داد. این شرکت اتفاقا یکی از شرکت‌های پیشگام در عرصه طراحی و تولید خودروهای هیبریدی به شمار می‌رود.

خودرو هیبرید چیست؟

ماشین هیبرید که از آن به عنوان ماشین سبز هم یاد می‌شود، از دو منبع انرژی و یک باتری برای حرکت خود بهره می‌برد. سیستم این نوع از اتومبیل‌های برقی دوگانه متشکل از یک موتور بنزینی، یک موتور برقی و یک باتری است که هدفشان مصرف هر چه‌ کمتر بنزین و به حداکثر رساندن راندمان و کارایی خودرو است.

یک ماشین هیبریدی، انرژی الکتریکی تولید شده توسط موتور الکتریکی را در باتری خود ذخیره کرده و با ترکیب انرژی احتراقی بنزین یا گازوئیل کار می‌کند؛ البته در بعضی از انواع آن ممکن است که انرژی الکتریکی باتری؛ توسط سیستم احتراقی داخلی یا از ترمزهای احیا شونده تولید شود.

نکته: در نظر داشته باشید که موتورهای الکتریکی، سه برابر بیشتر از موتورهای بنزینی کارایی دارند.


تعمیرگاه لکسوس آماده خدمت به شما عزیزان است.


تفاوت هیبرید، پلاگین هیبرید و نیمه هیبرید

از آنجایی که محبوبیت خودروهای هیبرید در حال افزایش است، این روزها همه با مفهوم یا اصطلاح خودروهای دو نیرو آشنایی دارند. این نوع ماشین‌ها، بخش بزرگی از بازار جهانی را قبضه کرده‌اند. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، آگوست سال میلادی جاری بازار خودرویی کشور استرالیا برای نخستین بار، تحت سلطه یک خودروی هیبرید بود.

در اینجا، هیبرید به معنای ترکیب دو نوع پیشرانه (یک موتور درون سوز و یک موتور الکتریکی که به کمک باتری کار می‌کند) است. اما چیزی که شاید بیشتر افراد را گیج کند، تفاوت بین سه مدل هیبرید است، یعنی هیبرید، پلاگین هیبرید و نیمه هیبرید.


مقالات مرتبط:

مینی ون هیبریدی تویوتا سیه نا مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

تویوتا از مرز فروش 15 میلیون خودروی هیبریدی گذشت

تویوتا  تاکوما 2022 هیبریدی