تویوتا برای تولید کامیون هیدروژنی در آمریکا آماده می‌شود

یاریس هاچبک با تقویت تجهیزات فنی و کیت بدنه گازو ریسینگ، یکی از قدرتمندتری خودروهای کوچک شهری،‌ در تاریخ ژاپن خواهد بود.

تعمیرگاه تویوتا

یاریس، از سال ۲۰۰۰ به سبد محصولات تویوتا اضافه شد تا با دیگر خودروهای کوچک ژاپنی، مثل مزدا ۲ رقابت کند. فروش جهانی این خودرو تا امروز، به ۹ میلیون دستگاه نزدیک شده است و امسال با نسل چهارم تولید می‌شود. نسخه پایه از یاریس ۲۰۲۰ با پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی و قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار همراه جعبه‌دنده خودکار و میانگین مصرف سوخت ۴/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۱۵ هزار دلار قیمت دارد.

حدود سه ماه پیش، اولین GR یاریس در ژاپن معرفی شد. این هاچبک کوچک و اسپرت، ۱۱۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن‌متر گشتاور داشت. GR یاریس برای صادرات به اروپا و جذب علاقه‌مندان خودروهای پرسرعت شهری، بهینه‌سازی‌های گسترده‌ای خواهد داشت و فراتر از انتظار خواهد بود.

مدل نهایی از GR یاریس با امکانات کامل، سپرهای مخصوص خواهد داشت که ارتفاع بدنه را تا فاصله ۱۲ میلی‌متری از زمین کاهش می‌دهد. ادوات سیاه براق در سراسر بدنه از لبه‌ی سپرها تا رکاب کشیده شده‌اند تا ضمن بهبود حس اسپرت خودرو، GR یاریس را کم‌ارتفاع نشان دهند. در پشت نیز، علاوه‌بر قطعات سیاه در چراغ‌ها، بالچه عقب و سپر، اگزوزهای چهارگانه با حالت دوقلو در طرفین اضافه شده‌اند.

پیشرانه، مهم‌ترین عامل جذب مشتری برای خرید GR یاریس است. مدل سفارشی این خودرو تویوتا، با پیشرانه سه سیلندر ۱/۶ لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود که در نسخه‌های استاندارد ژاپن و اروپا دارای ۲۶۸ و ۲۵۷ اسب‌بخار، قدرت با گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر است. GR یاریس، محصولی دو دیفرانسیل و مجهز به جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته خواهد بود که ۱۲۸۰ کیلوگرم وزن دارد. این هاچبک اسپرت دودر، ۵/۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت.

امکنات متنوعی برای GR یاریس قابل سفارش است که شامل صندلی اسپرت، پیچ اختصاصی برای چرخ، رنگ‌آمیزی بدنه، ادوات فیبرکربن و کف‌پوش را شامل می‌شود. آستانه قیمت این خودرو، حدود ۳۷ هزار دلار خواهد بود.


تویوتا برای تولید کامیون هیدروژنی در آمریکا آماده می‌شود

معایب تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروزر نامیب ادیشن رونمایی شد + تصاویر

مشخصات فنی و قیمت تویوتا لندکروزر ۲۰۱۹ در بازار جهانی

قیمت تویوتا لندکروزر 2020 چقدر است؟

تعمیر و بررسی موتور تویوتا در تعمیرگاه تویوتا کورد

تعمیرگاه تویوتا کورد