تویوتا تاکوما ، محبوب ترین و غیرقابل اعتمادترین پیکاپ اندازه متوسط بازار امریکا!

تویوتا تاکوما محبوب‌ترین پیکاپ میان سایز در بازار ایالات‌متحده محسوب می‌شود اما عجیب اینکه از لحاظ قابلیت اطمینان در قعر جدول قرار دارد.

 


تعمیرگاه تویوتا و لکسوس تویوتا کورد در خدمت شما عزیزان است.


امتیاز قابلیت اطمینان تاکوما چند است؟

تویوتا تاکوما از RepairPal امتیاز ۳.۵ از ۵ را کسب کرده و در کلاس پیکاپ‌های میان سایز در رتبهٔ هفتم قرار گرفته است. این امتیازدهی و رتبه برندی بر اساس سه عامل صورت میگید که عبارت است از:

هزینهٔ تعمیر و نگهداری: میانگین هزینه‌های تعمیر و نگهداری تاکوما ۴۷۸ دلار است که این رقم به‌طور میانگین برای کل این کلاس ۵۴۸ دلار است.

مشکلات غیرقابل‌پیش‌بینی: خریداران تاکوما سالانه ۰.۲۵ بار خودروی خود را برای مشکلات پیش‌بینی‌نشده به تعمیرگاه می‌برند که این میزان برای کل کلاس ۰.۲ بار است.

تعمیرات کلی: احتمال نیاز به تعمیرات کلی برای تاکوما ۱۷ درصد است که این احتمال به‌طور میانگین در کلاس پیکاپ‌های میان سایز ۱۳ درصد است.

هرچند هزینهٔ تعمیر و نگهداری تاکوما بسیار کمتر از میانگین این کلاس است اما نیاز بیشتر به تعمیرات کلی نگرانی بزرگی خواهد بود و باعث می‌شود تاکوما در آخرین رتبهٔ جدول قابلیت اطمینان قرار گیرد.

سه مشکل متداول تاکوما چیست؟

رسانه‌ی RepairPal سه مشکل متداول تاکوما را بدین شرح اعلام کرده است:

فراخوان به خاطر مشکل مفصل پایین چرخ که توسط ۲۷۸ مالک تاکوما گزارش شده است

گیربکس اتوماتیک ممکن است در نمونه‌های با کارکرد بالا به‌درستی تعویض دنده را انجام ندهد. این مشکل را ۲۵۴ مالک گزارش کرده‌اند.

ترک خوردن یا ذوب شدن چراغ‌های راهنما و چراغ‌های پارک که ۲۰۲ مالک آن را گزارش کرده‌اند.

همچنین هرچند تویوتا برای مشکل اول فراخوان صادر کرده اما این فراخوان فقط شامل مدل‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ می‌شود درحالی‌که بسیاری از مدل‌های قدیمی‌تر هم همین مشکل را دارند و تعمیر آن برای مالک بین ۲۲۹ تا ۴۴۸ دلار هزینه به دنبال دارد.


تعمیرگاه لکسوس آماده خدمت به شما عزیزان است.


کدام پیکاپ‌های میان سایز از لحاظ قابلیت اطمینان بهتر از تاکوما هستند؟

همهٔ پیکاپ‌های میان سایز بازار از لحاظ قابلیت اطمینان بالاتر از تاکوما هستند. این رتبه‌بندی را RepairPal برای پیکاپ‌های مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ انجام داده است. رتبه‌ها از بهترین به بدترین عبارت‌اند از:

نیسان فرانتیر

جی‌ام‌سی کانیون

فورد رنجر

شورلت کلرادو

دوج داکوتا

هوندا ریج‌لاین

تویوتا تاکوما

البته هرچند تاکوما در رتبهٔ آخر قرار گرفته است اما تنها پیکاپی که هزینه‌های تعمیر و نگهداری سالانهٔ آن از این پیکاپ ژاپنی کمتر است، نیسان فرانتیر با ۴۷۰ دلار در سال است.

آیا تویوتا تاکوما مدل ۲۰۲۳ در کلاس خود توانایی رقابت دارد؟

تاکنون در مورد مدل‌های قدیمی‌تر تاکوما صحبت کردیم اما نسخهٔ کنونی این پیکاپ در کلاس خود چگونه است؟ U.S. News & World Report این پیکاپ را در رتبهٔ آخر کلاس پیکاپ‌های میان سایز قرار داده است. ابن رتبه‌بندی عبارت است از:

هوندا ریج‌لاین

شورلت کلرادو

هیوندای سانتا کروز

جیپ گلادیاتور

فورد ماوریک

نیسان فرانتیر

جی‌ام‌سی کانیون

فورد رنجر

تویوتا تاکوما

بنابراین، زیر سؤال بردن ادعای دو سازمانی که سال‌ها است داده‌های مختلفی را جمع‌آوری کرده و رتبه‌بندی کیفیت و قابلیت اطمینان خودروها را اعلام کرده‌اند بسیار سخت خواهد بود.

آیا تویوتا تاکوما پیکاپ میان سایز خوبی است؟

تاکوما یکی از توانمندترین پیکاپ‌های این کلاس در آفرود محسوب می‌شود اما رفتار جاده‌ای آن چندان تعریفی ندارد. همچنین پیشرانهٔ پایهٔ این پیکاپ ضعیف است و موتور V6 هم خیلی بهتر نیست. البته قرار است به‌زودی تاکوما تغییر نسل بدهد و امیدواریم نسل جدید آن که امسال معرفی می‌شود بتواند بهتر عمل کند.


مقالات مرتبط:

تویوتا  تاکوما 2022 هیبریدی

تویوتا از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رفتار انسان استفاده می‌کند

تویوتا پرادو 2021 برای بازار اروپا معرفی شد