پایان راه تویوتا کمری در ژاپن ؛ ادامه عرضه در بازارهای جهانی

تویوتا کمری به عنوان یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین سدان های دنیا به پایان راه خود در وطنش ژاپن رسیده است. البته کمری همچنان در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

میزان فروش سدان محبوب ژاپنی‌ها در بازارهای جهانی به حدود ۶۰۰ هزار دستگاه در سال می‌رسد که نیمی از این میزان فروش به آمریکا ارتباط دارد جایی که کمری همواره جزو پرفروش‌ترین سدان های بازار بوده است؛ اما تویوتا در ژاپن حتی نمی‌تواند ۲ درصد فروش جهانی کمری را داشته باشد و به همین خاطر با ارسال نامه‌ای به نمایندگی‌ها خاتمه عرضه کمری در ژاپن را اعلام می‌کند.

خریداران ژاپنی هم مانند دیگر بازارهای جهانی از سدان ها دست کشیده و روی به خرید شاسی بلندها و کراس اوورها آورده‌اند و به همین خاطر این خودرو نیز به سرنوشتی مشابه هوندا لجند و نیسان فوگا دچار شده و به خاطر فروش پایین به پایان راه خود در وطنش رسیده است. البته کمری همچنان در بازارهای جهانی قابل انتخاب خواهد بود. سدان محبوب تویوتا در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا عرضه می‌شود و طرفداران زیادی دارد.


تعمیرگاه تویوتا و لکسوس تویوتا کورد در خدمت شما عزیزان است.


تویوتا از زمان عرضه کمری در سال ۱۹۸۰ تاکنون بیش از ۲۱ میلیون دستگاه آن را برای بازارهای جهانی تولید کرده است. پرفروش‌ترین بازار کمری کشور آمریکاست و از سال ۱۹۸۲ تاکنون بیش از ۱۳ میلیون دستگاه کمری راهی خانه آمریکایی‌ها شده است. بازنگری اساسی کمری در سال ۱۹۹۲ بود که محبوبیت آن را به شدت بالا برد و باعث شد با پشت سر گذاشتن فورد تاروس به پرفروش‌ترین محصول در کلاس خود بدل شود. از آن زمان تاکنون کمری همواره جزو پرفروش‌ترین سدان ها بوده و حتی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۶ عنوان اول فروش را به کسی واگذار نکرده است.


تعمیرگاه لکسوس آماده خدمت به شما عزیزان است.


کمری که در زبان ژاپنی به معنی تاج است قافیه را در سال ۲۰۱۷ به راو ۴ واگذار کرد و این کراس اوور توانست محبوب‌ترین خودروی تویوتا در آمریکا لقب گیرد. افت فروش کمری در سایر بازارها نیز تکرار شد چراکه اکثر افراد خواهان شاسی بلندها هستند. با این وجود کمری و کرولا نقش مهمی در استراتژی جهانی تویوتا دارند. نسل فعلی کمری در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و از طراحی و دموگرافی مشتریان مشابهی با کراون بازار ژاپن سود می‌برد. سدان مشهور تویوتا همچنین از پلتفرم مشترک با آوالون برخوردار است. ژاپنی‌ها هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای عرضه نسل بعدی کمری در سال ۲۰۲۴ هستند.


مقالات مرتبط:

کاهش بی‌سابقه قیمت تویوتا کمری هیبرید

تعمیر تویوتا کمری در “تعمیرگاه تویوتا کورد”

تویوتا کمری و آوالون AWD+مشخصات