مقایسه جنسیس GV70 و لکسوس RZ450e؛ چرا ژاپنی‌ها عقب افتادند؟

مقایسه دو خودروی جنسیس GV70 و لکسوس RZ450e عقب‌ماندگی قابل‌توجه ژاپنی‌ها در تولید محصولات برقی را نسبت به کره‌ای‌ها نشان می‌دهد.

ظهور خودروهای برقی را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین تغییرات کل تاریخ صنعت خودرو دانست. درحالی‌که تسلا با تولید خودروهایی مطلوب در این زمینه حکمرانی می‌کند، دیگر برندهای تراز اول جهانی نیز سریعاً دست به کار شده‌اند و خود را با شرایط بازار وفق داده‌اند. در این میان شاهد ایجاد بحث‌هایی بین طرفداران خودروهای ژاپنی و کره‌ای دراین‌باره هستیم. برخی طرفداران خودروهای ژاپنی عقیده دارند هیوندای نمی‌تواند خودروهای باکیفیت بسازد، سوپ غذا نیست و اگر برندی بخواهد خودروی برقی باکیفیت بسازد احتمالاً آن برند تویوتا خواهد بود.

در مقابل برخی طرفداران افراطی برندهای کره‌ای نیز وجود دارند که دستاوردهای ژاپنی‌ها در صنعت خودرو را رد می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید هیوندای در دهه ۹۰ میلادی خودروهایی مزخرف تولید می‌کرد و اگرچه همچنان با چندین فراخوان و آتش‌سوزی محصولات خود و همچنین دردسر سرقت محصولاتش دست‌به‌گریبان است اما در زمینه تولید خودروهای برقی کاملاً از رقبای ژاپنی پیش افتاده است. در واقع باید گفت تویوتایی که محصولات هیبریدی بسیار خوبی می‌سازد چرا در زمینه تولید خودروهای بدون آلایندگی ندرخشیده است؟

زمانی که دو خودروی جنسیس GV70 و لکسوس RZ450e را مقایسه کنید احتمالاً بتوانید پاسخ برخی از این پرسش‌ها را بیابید. جنسیس GV70 به عنوان یک خودرو که از پلتفرم محصولات درون‌سوز استفاده می‌کند و برخلاف مدل‌های دیگر به پلتفرم E-GMP مجهز نیست حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ اما آیا راندمان، قدرت و دینامیک سواری این خودرو بهتر از رقباست؟ خود ما به شخصه نسخه بنزینی ۳.۳ لیتری توربوی این خودرو را دوست داریم و از آن به عنوان پورشه ماکان ارزان‌قیمت نام می‌بریم. ما می‌ترسیدیم در تبدیل این خودرو به نسخه برقی بخش اعظم روح جذاب خودرو از بین برود اما این ترس بی‌دلیل بوده است.

در واقع نسخه برقی این خودرو شاید بهترین عضو خانواده GV70 باشد. سواری خودرو کاملاً نرم و لذت‌بخش است و تبحر خاصی در جذب ناهمواری نشان می‌دهد و این موضوع به‌هیچ‌عنوان روی دینامیک سواری تأثیر منفی نمی‌گذارد. GV70 برقی درست به اندازه مدل بنزینی تیز و درگیر کننده است. ما با خودرویی سریع و درعین‌حال نرم روبرو هستیم. این خودرو بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما درست همانند G80 برقی، قدرت به نرمی منتقل می‌شود و اثری از ناهنجاری وجود ندارد.

محصول لوکس جنسیس در مقایسه با نوع و ابعاد خود راندمان معقولی دارد و مصرف انرژی آن ۱ کیلووات ساعت در هر ۴.۸ کیلومتر است که حتی در سرعت‌های زیاد و زمان روشن بودن کولر رقم بسیار خوبی خواهد بود. GV70 در سفر از کلمبوس به دیترویت که مسافتی ۳۳۰ کیلومتری دارد بسیار خوب عمل کرد و ما در تمام مسیر به این فکر می‌کردیم که کره‌ای‌ها چگونه توانسته‌اند چنین خودروی خوبی را بسازند؟ اندرو راوینویچ مدیر تولید ارشد جنسیس آمریکا می‌گوید:

کار زیادی برای تبدیل یک پلتفرم عالی به خودروی برقی انجام شده است. ما تلاش‌های زیادی انجام دادیم تا یک خودروی برقی سطح بالا و درعین‌حال دینامیک تولید کنیم و البته ویژگی‌های مثبت مدل درون‌سوز را هم از بین نبریم

صافکاری pdr تهران

مجتمع تویوتا با مدیریت مهندس آرمان کریم پور از مهندسان به روز و با تجربه نمایندگی ایرتویای مرکزی با دارا بودن 2 شعبه در مرکز تهران (عباس آباد) و غرب تهران(شهرک غرب) آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم است .

تعمیرگاه تخصصی تویوتا کورد در روز های کاری هفته از  9 صبح الی 9 شب آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم است.

صافکاری بدون رنگ

دیتیلینگ

pdr تویوتا 

pdr لکسوس

تعمیرگاه لکسوس با داشتن مجوز رسمی از نمایندگی لکسوس در تهران، تضمین می‌کند که خدمات ارائه شده به شما با کیفیت بالا و قیمت مناسب باشند. همچنین، این تعمیرگاه با ارائه گارانتی کتبی برای تعمیرات انجام شده، اطمینان شما را جلب می‌کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و رزرو وقت، می‌توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید یا به وبسایت این تعمیرگاه مراجعه کنید:

ادرس ما:

شعبه 1: سعادت آباد، میدان کتاب، خیابان فرحزادی، نرسیده به سه راه ایثار، جنب بانک ملت تعمیرگاه تویوتا

شعبه2:عباس آباد (بهشتی)، خیابان قدوسی، روبروی خیابان امجدی منش،داخل پارکینگ شماره 1

با مدیریت مهندس کریم پور

09129734626

09123772052


تعمیرگاه لکسوس در تهران

نسل پنجم لکسوس LS