خودروی برقی تویوتا با قابلیت فول‌شارژ‌شدن در 10 دقیقه به بازار می‌آید

نکته قابل‌توجه اینکه سوپرشارژرهای تسلا در عرض ۱۵ دقیقه برد حدود ۳۲۰ کیلومتری را تأمین می‌کنند.


تعمیرگاه تویوتا و لکسوس تویوتا کورد در خدمت شما عزیزان است.


این شرکت ژاپنی از نقشه راه فناوری جدید خود طی روز سه‌شنبه هفته گذشته رونمایی کرد. براساس این نقشه، تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ یک باتری لیتیوم یونی با کارایی بالا را در نسل بعدی خودروهای برقی خود معرفی کند. این باتری‌ها شارژ سریع‌تر و بردی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را ارائه خواهند داد.

سخنگوی تویوتا دراین‌باره گفته است: «ما از طریق فناوری‌هایی مانند ادغام باتری‌های نسل بعد و فناوری سونیک به محدوده پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر دست خواهیم یافت.»

سال گذشته، مرسدس بنز از کانسپت ویژن EQXX رونمایی کرد. این خودروی برقی با یک بار شارژ کامل بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کرد. این بیشترین میزان مسافت طی‌شده توسط یک خودروی برقی با یک بار شارژ‌ کامل بود.

به گفته این خودروساز، سفر از آلمان به جنوب فرانسه در شرایط سرد و بارانی آغاز شد و این مسافت با سرعت عادی و همچنین تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت در مسیر تندرو طی شد.

این خودروساز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ خط تولید خود را به‌طور کامل برقی کند. همچنین برنامه‌ریزی کرده است که تا سال ۲۰۲۵ نیمی از فروش جهانی خود را به خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی اختصاص دهد.

باتری حالت جامد، کلید موفقیت خودروی برقی در آینده نزدیک

استفاده از باتری حالت جامد در یک خودروی برقی، کاستی‌های این خودرو در مورد میزان برد، سرعت شارژ و همچنین پایداری را کاهش خواهد داد. بااین‌حال قیمت بالای باتری‌های حالت جامد باعث می‌شود تا از این نوع باتری تنها در خودروهای گران‌قیمت استفاده شود. در سوی دیگر، باتری‌های لیتیوم آهن-فسفات نوع مرسوم مورد استفاده در اتومبیل‌های برقی خواهند



تویوتا کورد

تعمیر تویوتا هایلوکس


آدرس شعبه اول: خیابان مطهری، تقاطع مفتح، خیابان جهانتاب، مجتمع خودرویی کاج
آدرس شعبه دوم: نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، کوچه پوریا، مجتمع خودروئی کاج
آدرس شعبه سوم : شهرک غرب، یادگار امام شمال، بعد از ورودی فرحزاد، ایثارگران جنوب، نبش دبیرستان ۹ دی

همراه :ارسلان کریم پور:  09129734626

همراه : مهندس ارمان کریم پور: 09123772052

ایمیل : info@toyotacenterir.com