دستاورد مهم تویوتا؛ تولید ۳۰۰ میلیون خودرو در ۸۸ سال

تویوتا به دستاورد مهمی دست یافته و در طول ۸۸ سال تاریخ خود ۳۰۰ میلیون خودرو را تولید کرده است.

در آگوست ۱۹۳۵ بود که تویوتا اولین خودروی خود یعنی وانت پیکاپ G1 را تولید کرد. این خودرو از نظر فنی توسط بخش تولید خودروی تویوتا اتوماتیک لوم ورکس مونتاژ شد. کمپانی یاد شده در سال ۱۹۲۶ تأسیس شده بود و به تولید دستگاه‌های نساجی خودکار می‌پرداخت؛ اما در سال ۱۹۳۷ بود که بخش تولید خودروی مستقل متولد شد یعنی همان شرکتی که امروزه می‌شناسیم. نکته جالب اینکه صنایع تویوتا در سال ۲۰۲۳ هنوز هم به تولید دستگاه‌های نساجی خودکار ادامه می‌دهد.

اما برسیم به امروز که ژاپنی‌ها در حال گرامی داشت دستاورد مهمی در تاریخ خود هستند. در واقع ۸۸ سال پس از تولید اولین خودرو، تویوتا با افتخار اعلام می‌کند ۳۰۰ میلیونمین خودروی خود را تولید کرده است. اگرچه چنین رویداد مهمی امروز اعلام شده اما در واقع رکورد تولید ۳۰۰ میلیون خودرو اواخر ماه سپتامبر به دست آمده است. در حدود ۹ دهه‌ای که گذشته تویوتا بیش از ۱۸۰ میلیون خودرو را در کارخانه‌های خود در خاک ژاپن تولید کرده و حدود ۱۲۰ میلیون خودرو نیز تولید کارخانه‌های خارج از این کشور بوده‌اند.

تویوتا

تویوتا

همان‌طور که انتظار می‌رود کرولا محبوب‌ترین محصول تاریخ این شرکت است و تعداد ۵۳.۳۹ میلیون دستگاه از آن تولید شده است. این خودرو از سال ۱۹۶۶ تاکنون در بازار حضور دارد و نسخه‌های گوناگونی از آن شامل سدان، هاچبک، استیشن، کوپه و حتی مینی ون تولید شده‌اند. در سال ۲۰۲۲ و فروش ۱۰.۵ میلیون خودرو، تویوتا عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیا را برای سومین سال متوالی کسب کرد. همچنین بنا به داده‌های جاتو دینامیک، راو ۴ محبوب‌ترین خودروی این برند در سال قبل بود. البته سبد محصولات این شرکت در حال گسترش است و مدل کراون در چندین نسخه از جمله شاسی‌بلند تولید می‌شود. درصورتی‌که محصولات مفهومی این شرکت در نمایشگاه حمل‌ونقل ژاپن شامل وانت پیکاپ برقی، شاسی‌بلند و محصول اسپرت جدید به نسخه تولیدی تبدیل شوند سبد محصولات این برند بیش از پیش گسترش خواهد یافت. باید دید تویوتا به عنوان یکی از خوش‌نام‌ترین کمپانی‌های خودروسازی در دنیا، رقابت در عصر خودروهای برقی را چگونه ادامه خواهد داد…

تعمیرگاه لکسوس با داشتن مجوز رسمی از نمایندگی لکسوس در تهران، تضمین می‌کند که خدمات ارائه شده به شما با کیفیت بالا و قیمت مناسب باشند. همچنین، این تعمیرگاه با ارائه گارانتی کتبی برای تعمیرات انجام شده، اطمینان شما را جلب می‌کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و رزرو وقت، می‌توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید یا به وبسایت این تعمیرگاه مراجعه کنید:

شماره تلفن: 09123772052

وبسایت:www.toyotakurd.ir

آدرس : عباس آباد (بهشتی)، خیابان قدوسی، روبروی خیابان امجدی منش،داخل پارکینگ شماره 1

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ بعدازظهر، پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر

تعمیرگاه لکسوس کورد منتظر حضور شما عزیزان است. ما به شما قول می‌دهیم که با مراجعه به این تعمیرگاه، خودروی لکسوس خود را در بهترین شرایط نگه دارید و از رانندگی آن لذت ببرید.