پشت فرمان لکسوس LC500 مدل 2023، جذابیت V8 تنفس طبیعی!

لکسوس LC500 شاید در قیاس با رقبا خیلی حرفی برای گفتن نداشته باشد اما فقط همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی برای خرید آن کافی خواهد بود.

برخی خودروها فقط با یک مشخصهٔ خاص شناخته می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، تویوتا GR کرولا فقط با پیشرانهٔ سه سیلندر دیوانه‌وار خود تعریف می‌شود و دوج چلنجر با موتورهای V8 همی شناخته می‌شود. لکسوس LC500 هم بدون شک یکی از همین خودروها است و اینکه گزینهٔ مناسبی برای خرید خواهد بود یا نه، کاملاً به این بستگی دارد که آیا دوست دارید خودروی شما در نوع خود منحصربه‌فرد باشد یا نه.

یکی از رقبای اصلی این کوپهٔ لوکس ژاپنی ب‌ام‌و M850i است که از صندلی‌های عقب بزرگ‌تر، صندوق بار بسیار بزرگ‌تر، سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بسیار بهتر بهره می‌برد. بااین‌حال، ب‌ام‌و حدود ۱۳۵ کیلوگرم سنگین‌تر است، حدود ۷,۴۰۰ دلار قیمت بیشتری دارد و موتور V8 آن‌هم به‌اندازهٔ LC500 جذاب نیست. به همین دلیل، کوپهٔ لکسوس صرفاً به خاطر پیشرانه‌ توجیه خرید دارد.

طراحی

البته LC ویژگی‌های قابل‌توجه دیگری هم دارد. به‌عنوان‌مثال، طراحی این ماشین واقعاً چشمگیر است تا جایی که می‌توان آن را یکی از زیباترین خودروهای تاریخ دانست. جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل لکسوس در اینجا به زیبایی با دماغه ادغام شده و شیوهٔ ترکیب آن با کاپوت و چراغ‌ها باعث حسادت دیگر خودروهای با جلوپنجرهٔ بزرگ خواهد شد. کاپوت آن‌قدر ارتفاع پایینی دارد که تعجب خواهید کرد چگونه یک موتور V8 بزرگ در اینجا جای گرفته است. آینه‌های جانبی و فرم کلی اتاق هم LFA را به یاد می‌آورد. علاوه بر این، بسیاری از ویژگی‌های LC باعث یادآوری LFA می‌شود و وقتی به پروفیل جانبیان نگاه کنید ارتباط مستقیمی با سوپرکار افسانه‌ای لکسوس را به‌وضوح احساس خواهید کرد.

داخل

کابین LC500 ترکیبی از ویژگی‌های مثبت و منفی است. بیایید با خوبی‌ها شروع کنیم. لکسوس سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را اصلاح کرده و حالا از نمایشگر لمسی بهره می‌برد تا نهایتاً پاشنهٔ آشیل LC اصلاح شده باشد. سیستم صوتی مارک لوینسون هم یکی از بهترین سیستم‌هایی است که در تمام خودروها با هر قیمت و کلاسی دیده‌ایم. کیفیت ساخت نیز بسیار بالا است و هر چیزی که لمس می‌کنید یا چرم است یا آلکانترا. به‌طور خلاصه، کابین LC همان چیزی است که از لکسوس انتظار می‌رود یعنی کیفیت بالا با قیمت مناسب. حالا به ویژگی‌های منفی می‌پردازیم. در کابین این ماشین محفظه‌های چندانی برای قرار دادن اشیاء وجود ندارد و با یک جا لیوانی که جلو دریچهٔ تهویه را می‌گیرد، تنها محفظهٔ واقعی آن صرفاً یک جعبه‌داشبورد خواهد بود. همچنین بهتر بود لکسوس تریم‌های رنگی بیشتری را ارائه می‌کرد زیرا برای چنین کابین زیبایی، داخل LC چندان رنگ‌بندی جذابی ندارد.

رانندگی

یکی از نقاط ضعف LC500 گیربکس است اما فقط وقتی آن را با رقبا مقایسه کنیم. گیربکس M850i بسیار بهتر است و در قیاس با پورشه ۹۱۱ نیز بهتر است لکسوس را فراموش کنید. بااین‌حال، خیلی از خریداران یا متوجه نمی‌شوند یا اهمیت نمی‌دهند که تعویض دنده‌های LC500 به‌اندازهٔ ب‌ام‌و سریع نیست. همچنین این گیربکس مانع لذت بردن از بهترین ویژگی این ماشین یعنی آن موتور V8 نمی‌شود. پیشرانه‌های V8 تقریباً همیشه احساس خوبی دارند اما LC به دلیل عدم استفاده از پرخوران، متمایز است. این موتور ۵ لیتری بجای ارائهٔ قدرت ناگهانی ناشی از توربو، قدرت را به شکلی نرم و خطی ارائه می‌کند. این موتور همچنین صدای فوق‌العاده جذابی هم دارد.

البته LC500 خودروی اسپرتی نیست و این را نشان می‌دهد. اندکی بادی‌رول وجود دارد و حتی در اسپرت‌ترین تنظیمات، خودرو همچنان نرم احساس می‌شود. البته این ویژگی‌ها با شخصیت گرند تورر LC همخوانی دارند. برای این خودرو حتماً باید دیفرانسیل لغزش محدود را هم سفارش داد زیرا سیستم کنترل کشش بدون این دیفرانسیل عملکرد مطلوبی نخواهد داشت. به‌طورکلی، دلیل اصلی انتخاب این لکسوس بجای ب‌ام‌و M850i یا پورشه ۹۱۱ پیشرانهٔ آن است یعنی چیزی که در هیچ‌کدام از رقبا پیدا نمی‌شود.

استفادهٔ روزمره

صرف‌نظر از مصرف سوخت، LC500 می‌تواند خودروی مناسبی برای استفاده‌های روزمره باشد. بله صندوق بار این کوپهٔ ژاپنی سه برابر از ب‌ام‌و کوچک‌تر است (۱۴۰ لیتر در مقایسه با ۴۲۰ لیتر) اما هنوز هم برای تعطیلات آخر هفته یا خرید فضای کافی خواهد داشت. سواری در شهر هم به‌خوبی هر خودروی ۱۰۰ هزار دلاری است که تاکنون بررسی کرده‌ایم. بااین‌حال، صندلی‌های عقب اساساً برای هرکسی که پا داشته باشد غیرقابل استفاده خواهد بود و کمبود محفظه‌های اشیاء نیز به‌وضوح احساس می‌شود.

مشکل دیگر LC خود را در هنگام پارک کردن نشان می‌دهد. هرچند این خودرو با انواع دوربین‌ها و سنسورها ارائه می‌شود اما به خاطر خط سقف و فرم زیبای اتاق، دید طرفین عالی نخواهد بود که پارک کردن را کمی سخت می‌کند. بااین‌حال، موانع زیادی برای استفادهٔ روزمره از LC500 وجود ندارد و حتی برای کنترل کشش یک حالت برف هم در نظر گرفته شده است.

لکسوس LC500

مجتمع تویوتا با مدیریت مهندس آرمان کریم پور از مهندسان به روز و با تجربه نمایندگی ایرتویای مرکزی با دارا بودن 2 شعبه در مرکز تهران (عباس آباد) و غرب تهران(شهرک غرب) آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم است .

تعمیرگاه تخصصی تویوتا کورد در روز های کاری هفته از  9 صبح الی 9 شب آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم است.

صافکاری بدون رنگ

دیتیلینگ

دیتیلینگ لکسوس

pdr لکسوس

تعمیرگاه لکسوس با داشتن مجوز رسمی از نمایندگی لکسوس در تهران، تضمین می‌کند که خدمات ارائه شده به شما با کیفیت بالا و قیمت مناسب باشند. همچنین، این تعمیرگاه با ارائه گارانتی کتبی برای تعمیرات انجام شده، اطمینان شما را جلب می‌کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و رزرو وقت، می‌توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید یا به وبسایت این تعمیرگاه مراجعه کنید:

ادرس ما:

شعبه 1: سعادت آباد، میدان کتاب، خیابان فرحزادی، نرسیده به سه راه ایثار، جنب بانک ملت تعمیرگاه تویوتا

شعبه2:عباس آباد (بهشتی)، خیابان قدوسی، روبروی خیابان امجدی منش،داخل پارکینگ شماره 1

با مدیریت مهندس کریم پور

09129734626

09123772052


تعمیرگاه لکسوس در تهران

نسل پنجم لکسوس LS