استفاده تویوتا از نوار آلومینیومی برای بهبود آیرودینامیک GR کرولا ۲۰۲۴

تویوتا در جدیدترین نوآوری خود قرار است از نوار آلومینیومی برای بهبود آیرودینامیک تویوتا کرولا ۲۰۲۴ استفاده کند.

خودروسازان معمولاً در هر سال تغییراتی محدود را برای محصولات تولیدی خود در نظر می‌گیرند که این امر در سال‌های اخیر با اضافه شدن برخی تجهیزات جدید، بهبود طراحی ظاهری و البته اندکی افزایش قیمت همراه شده است؛ اما درباره تویوتا GR کرولا خبر خاصی وجود ندارد به جز اینکه تویوتا از یک جفت مجرای هوا و چهار نوار ویژه آلومینیومی برای بهبود آیرودینامیک محصول خود استفاده می‌کند.

در ویدئویی که کن گوشی راننده حرفه‌ای دریفت منتشر کرده است، این نوارها به عنوان یک بهبود عجیب جلب‌توجه می‌کنند. همین ویژگی بخشی از کیت ارتقا GR کرولا ۲۰۲۴ است که شامل مواردی همچون پیچ‌های ساب فریم عقب جدید، پیچ‌های جدید جعبه‌فرمان، مجاری هوای متفاوت برای ورود هوا و همان نوارهای یاد شده خواهند بود. شاید با خود فکر کنید که چنین نواری به آب‌بندی مجرای هوا یا تقویت بخشی انعطاف‌پذیر از خودرو کمک می‌کند اما در واقع وظیفه آن مدیریت تخلیه الکترواستاتیکی است. بر اساس اختراع ثبت شده تویوتا، خودرو در زمان رانندگی بار مثبت تولید می‌کند و هوای اطراف آن نیز چنین باری دارد. دو بار همنام همدیگر را دفع می‌کنند و بنابراین جریان هوای اطراف خودرو متلاطم می‌شود.

بنا به گفته رسانه‌ها، تویوتا از دهه قبل میلادی تاکنون در حال بررسی این ایده بوده و ابتدا روی مدل ۸۶ آن را تست کرده است. در زمان توسعه نسخه فیس لیفت ۸۶ مهندسان برند یاد شده متوجه رفتار متناقض خودروهای تست به ویژه در زمانی شده‌اند که متریال سپر مدل‌های پروتوتایپ و تولیدی متفاوت بوده‌اند. این امر منجر به مطالعه درباره تخلیه الکترواستاتیکی شده و نهایتاً یافته‌های بعدی نشان داده است نوار آلومینیومی این مشکل را رفع کرده و آیرودینامیک خودرو را بهبود می‌بخشد.

گوشی می‌گوید پس از اعمال تغییرات یاد شده متوجه تفاوت‌هایی در سواری GR کرولا شده هرچند باور این موضوع کمی سخت است و برای اثبات ادعاها باید مقایسه‌ای دقیق بین خودروهای قبلی و کنونی انجام شود. اگرچه چنین تغییری در مقایسه با دیگر به‌روزرسانی‌ها بسیار ناچیز به نظر می‌رسد اما خودروسازانی با تیراژ تولید بسیار بالا به خوبی می‌دانند که کوچک‌ترین تغییرات نیز تفاوت‌های بزرگی ایجاد می‌کنند.

مجتمع تویوتا با مدیریت مهندس آرمان کریم پور از مهندسان به روز و با تجربه نمایندگی ایرتویای مرکزی با دارا بودن 2 شعبه در مرکز تهران (عباس آباد) و غرب تهران(شهرک غرب) آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم است .

تعمیرگاه تخصصی تویوتا کورد در روز های کاری هفته از  9 صبح الی 9 شب آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم است.

صافکاری PDR (صافکاری بدون رنگ)

صفرشویی

pdr لکسوس

pdr تویوتا

تعمیرگاه لکسوس با داشتن مجوز رسمی از نمایندگی لکسوس در تهران، تضمین می‌کند که خدمات ارائه شده به شما با کیفیت بالا و قیمت مناسب باشند. همچنین، این تعمیرگاه با ارائه گارانتی کتبی برای تعمیرات انجام شده، اطمینان شما را جلب می‌کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و رزرو وقت، می‌توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید یا به وبسایت این تعمیرگاه مراجعه کنید:

ادرس ما:

شعبه 1: سعادت آباد، میدان کتاب، خیابان فرحزادی، نرسیده به سه راه ایثار، جنب بانک ملت تعمیرگاه تویوتا

شعبه2:عباس آباد (بهشتی)، خیابان قدوسی، روبروی خیابان امجدی منش،داخل پارکینگ شماره 1

با مدیریت مهندس کریم پور

09129734626

09123772052


صافکاری بدون رنگ در تهران

چرا صافکاری PDR بهتر است؟