تولید تویوتا FJ کروزر پس از ۱۷ سال پایان یافت

تویوتا FJ: تویوتا پس از ۱۷ سال رسماً به تولید شاسی‌بلند قدیمی FJ کروزر پایان داده است. این خودرو در ژاپن تولید و در آفریقای جنوبی و خاورمیانه عرضه می‌شد.

 


تعمیرگاه تویوتا و لکسوس تویوتا کورد در خدمت شما عزیزان است.


 

حدود شش ماه پیش تویوتا با معرفی FJ کروزر فاینال ادیشن برای بازار خاورمیانه خبر از خاتمه تولید این خودرو داد و حالا سازندهٔ ژاپنی رسماً اعلام کرده که این آفرودر سالخورده پس از ۱۷ سال از روی خط تولید کنار رفته است. ازاین‌رو، FJ کروز در تمام بازارهایی که عرضه می‌شد مثل آفریقای جنوبی و خاورمیانه دیگر در دسترس نیست و تویوتا به پایان تولید آن در دسامبر سال ۲۰۲۲ اشاره کرده است.

عرضهٔ این شاسی‌بلند ژاپنی اواخر سال ۲۰۱۷ در ایالات‌متحده پایان یافت اما در دیگر مناطق جهان همچنان به حیات خود ادامه داد. FJ کروز توسط شرکت هینو موتورز (زیرمجموعهٔ تویوتا) در کارخانهٔ هامورا در ژاپن تولید و به خاورمیانه، آفریقای جنوبی و فیلیپین صادر می‌شد. این خودرو در خاورمیانه قیمت پایه‌ای معادل ۴۱ هزار دلار داشت. نسخهٔ پایانی یا فاینال ادیشن FJ کروز که تنها در هزار دستگاه ساخته شد، در بیرون به رنگ بژ با جلوپنجره، سپرها، آینه‌های جانبی، دستگیرهٔ درها و کاور زاپاس مشکی‌رنگ بود. این نسخه در داخل هم از تودوزی بژ و پلاک شماره‌دار منحصربه‌فردی بهره می‌برد تا تولید محدود بودن آن را نشان دهد.


تعمیرگاه لکسوس آماده خدمت به شما عزیزان است.


FJ کروزر فقط با یک پیشرانه به بازار عرضه می‌شد. این همان موتور ۴ لیتری V6 بنزینی نامیرای تویوتا است که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و FJ کروزر را ظرف حدود ۷.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. کنترل کشش فعال، کرال کنترل، کنترل پایداری و قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب هم ازجمله تجهیزات استاندارد این ماشین هستند.


مقالات مرتبط:

احتمال توقف تولید لندکروزر از سال 2022

تعمیر اف جی کروز در تعمیرگاه تویوتا کورد

معایب تویوتا لندکروز