بهترین شاسی بلندهای سه ردیف صندلی ۲۰۲۳؛ از تویوتا و آئودی تا تسلا و ریویان

تنوع جالبی از شاسی‌بلندهای پهن پیکر با ۶ یا ۷ صندلی در دنیا وجود دارد. این خودروها برای سفر با خانواده و حمل وسایل، بسیار محبوب هستند.

نه‌تنها مدل‌های بزرگ، بلکه کراس‌اورهای کوچک هم با سه ردیف صندلی تولید می‌شوند. در این مطلب، تلاش کرده‌ایم خودروهای جادار و کاربردی را معرفی کنیم؛ اما لازم است یادآور شویم که نمونه‌های کوچک‌تر، مثل تسلا مدل Y، لندرور دیسکاوری اسپرت، مرسدس بنز GLB و EQB و فولکس واگن تیگوان هم، نسخه‌ی سه ردیفه دارند. همچنین، انواع خودروهای کره‌ای، ژاپنی و خصوصا چینی با ابعاد بزرگ و کابین ۶ یا ۷ صندلی درحال تولید هستند که با هدف خلاصه نویسی و گزینش مشهورترین‌‌ها، معرفی نشده‌اند.

شاسی‌بلندهای


تعمیرگاه تویوتا و لکسوس تویوتا کورد در خدمت شما عزیزان است.


در مطلب پیش رو، خودروهای اندازه متوسط و بزرگ که برای مردم سراسر جهان کاربرد دارند، دیده می‌شوند. مدل‌های پهن پیکر مثل کادیلاک اسکالید و فورد اکسپدیشن و جیپ گرند واگونیر یا حتی مرسدس GLS در مقاله دیگری مقایسه خواهند شد.

در ادامه با هدف بهبود اطلاع‌رسانی، آستانه قیمت خودرو برای بازار امریکا، میانگین مصرف سوخت برحسب لیتر/ صد کیلومتر و امتیاز کارشناسان سایت موتوروان یا کاراند درایور، دیده می‌شود. حجم صندوق عقب نیز در سه حالت (تمام صندلی‌ها فعال، ردیف سوم خوابیده و دو ردیف خوابیده) بر حسب لیتر، نوشته شده است. تمام خودروهای ذیل، سیستم دو دیفرانسیل دارند.

تویوتا گرند هایلندر

قیمت ۴۵ تا ۵۵ هزار دلار- امتیاز نامشخص

مصرف سوخت ۷ لیتر با حجم صندوق ۵۹۱ و ۱۶۷۵ و ۲۷۶۰ لیتر

گرند هایلندر، خودروی جدید تویوتا با ابعادی بزرگ‌تر از هایلندر است که احتمالا با آستانه قیمت ۴۵ هزار دلار، سال ۲۰۲۴ تولید می‌شود.

مدل پایه مجهز به موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۶۵ اسب بخار خواهد بود و دو نسخه هیبرید ۲۴۳ و ۳۶۲ اسب بخار نیز تولید خواهند شد. گرند هایلندر مجهز به قوی‌ترین پیشرانه، حدود ۵۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت و در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت خواهد رسید.

آکورا MDX

قیمت ۵۱ هزار دلار – امتیاز ۹/۱

مصرف سوخت ۱۰/۵ با حجم صندوق ۴۵۳ و ۱۱۰۴ و ۲۰۲۲ لیتر

زیرمجموعه لوکس هوندا، به‌اندازه لکسوس در بازار جهانی مشهور نیست؛ اما برای علاقه‌مندان خودروهای ژاپنی، محبوبیت دارد.

آکورا MDX جدید، چندان ارزان نیست و همراه پیشرانه ۳/۵ لیتر V6 تنفس طبیعی، هماهنگ با فناوری‌های مدرن به نظر نمی‌رسد. از سویی دیگر، قدرت ۲۹۰ اسب بخار، گشتاور ۳۶۲ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه، سیستم دو دیفرانسیل و انبوهی از امکانات جدید مثل سیستم صوتی ۱۶ اسپیکر، کارآمد هستند. نسخه توربوشارژ با قدرت ۳۵۵ اسب بخار هم وجود دارد.


تعمیرگاه لکسوس آماده خدمت به شما عزیزان است.


مقالات مرتبط:

محصولات تویوتا همچنان پرفروش‌ترین خودروهای خانوادگی امریکا هستند

تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

تویوتا کمری و آوالون AWD+مشخصات